måndag 9 maj 2011

Fyllt år

Ja, då har man blivit ett år äldre å förhoppningsvis lite klokare oxå ;) Tack för alla gratulationer, blev så glad :) Födelsedagen firades på lördagen me ett redigt fika bestående av en sockerkaka me kolakräm, typ kondenserad mjölk, som inköptes på bageri, samt hemgjorda chokladbollar a la Sverige me extra mkt kakao å kaffe i, mums :) E så bra me chokladbollar för alla som vill kan vara me å göra så himla enkelt ju. Särskilt Chris å Carolina uppskattade att "get their hands dirty" å de blev chokladbollar i alla former å storlekar både me kokos på å me chokladströssel vilket nästan va godast tycker jag ;) Dessa svenska godsaker blev riktigt populära bland gästerna, även de sötälskande brassarna tyckte att de smakade finfint, ett bra betyg tycker jag ;) Senare blev de såklart den obligatoriska caipirinhan, charader å lite samba! Några presenter fick jag oxå, bl a ett armband från Colombia, två små stickade lamadjur från Bolivia, en cd-skiva me traditionell gaucho-musik, typiskt för södra Brasilien å en trädgårdsfigur i keramik föreställandes en groda me blå hatt, haha! Hur jag nu ska få me den på planet hem :P

Söndagen blev sedan lugn, sov länge, såg på Shutter Island, ruggig film alltså! Sen va vi i huset bjudna på churrasco-middag i lägenheten, blev en väldigt trevlig kväll me mkt mat, dryck å lekar :)

Idag blir de till att sitta å artbestämma träd, sen ska jag å grabbarna hålla en liten presentation på engelska under en engelskalektion i kväll. Blev tillfrågade av läraren så att eleverna ska få öva på att lyssnia å kunna ställa frågor på engelska, ska bli spännande :)

Hoppas ni alla har haft en fin helg, många varma kramar!

1 kommentar:

  1. Äsch då! Typiskt mig att inte gratta i tid! För bövelen, Grattis i efterskott då tjejen! Ser ut som om du fortfarande har the time of your life...Hoppas du mår gott och inte försuper dig på caipirinhas. Puss/Murre

    SvaraRadera